VESPA KLUB FYN

MEDLEMS GALLERI

 

Velkommen til Medlems-Galleriet, Galleriet med små historier og indsendte billeder, fra en hverdag, et liv, en passion, hvor de kære små to & tre-hjulet, trods til tider tekniske finurligheder, giver glæde og smil, både hos ejer og beskuer. her vil være lidt af hvert at finde og glæde sig over, tag en tur, men husk venligst at alle billeder er med copyright. 

___________________________________________________________________________________________________________________

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>HER VENTER PLADSEN TIL NETOP DIN HISTORIE.<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

                             ( sendes til Webmaster på Mail.:  Rilasciaremotorino@gmail.com )

 

___________________________________________________________________________________________________________________

 

SKATTEOPKRÆVER RYKKER UD!

 

___________________________________________________________________________________________________________________

 

Historien om SUSAN HIMMELBLÅ. (indsendt af Jost, Vespaklub fyn)

 

 

min "kæreste" SUSAN HIMMALBLAA , som jeg kalder min KrauseDuo 4.
Min  Duo er fra 1972,  lavet i det tidligere DDR som handicapkøretøj. Store del af teknikken er fra SIMSON SCHWALBE knallert. Motor er med 49,..ccm,3,6Hk, Fliehkraftkobling/slyngkobling og 3 gear (ingen bakgear), bremse virker samtidig på alle tre hjul når man skubber  styretøjet  frem (ingen fodbremse!). Hastiheden  snakker vi ikke højt om - i hvert fald lidt(!) mere end 30 km/h. Den er forsikret som veteran knallert uden plade.(Du kan finde mere teknik under Krause Simson Duo 4 - (LINK.)  http://de.wikipedia.org/wiki/Duo_(Krankenfahrzeug)    
Jeg fik min DUO fra min ven Hartmut i Frankfurt Oder ved det polske grænse . Fra ham fik jeg også Cosaen med sidevogn af ...denne gang ... og jeg har set dengang allerede DUOen i hans garage men var jo kun interesseret i Cosaen- . Men to år efter - det var sidste januar/februar  - hentet jeg det nye køretøj og brugt masse energi,  og dels penge for at få den til at køre. Tanken og karburator var helt rustet og tæret til, så ny tank var nødvendig. Og så investerede jeg i tre nye dæk/slanger og nye rustfrie eger til alle tre hjul.
Og fik selv sat dem ind  - lidt af en opgave, men flot resultat som jeg var helt stolt af  - men man finder jo mange tips på nettet. En ny kaleche fik jeg købt i Poland osv. osv. Egentlig er det ikke så slemt at få reservedele fordi der ligger mange på lagerne fra gammel tider. Ellers bliver også lavet som nyt.
Og så er folk jo meget nysgerrig når man stopper op ind i byen. Og jeg ser kun glade ansigter fra de modtrafikanter - selv dem som er nødt til at køre en styk langsomt efter mig. 
Den heder SusanHimmelblå, grundet farven, som er den originale maling. Det meste er blik og aluminium, stellet er godt rustbeskyttet med gamle DDR-Kvalitetsmaling. Lydpotten er original chrom og næsten som nyt når jeg shiner den lidt op med poler-pasta. I det hele et dejlig køretøj til de korte ture - men der er også folk som har kørt til Nordkapp og Østersøen rundt. Den ide dropper jeg dog :-) .
 
 
_______________________________________________________________________________________________________________________________
 
 
 
 

  

 

 

 

 

 Vespaklubfyn @ 2013